Słowo wstępne:Netykieta
Forum Niezależnego Portalu Polonii Duńskiej jest integralnym elementem regulaminu i należy się z nią zapoznać przed przystąpieniem do dyskusji. Ten zbiór zasad pomoże utrzymać dyskusję na odpowiednim poziomie, który umili wszystkim korzystanie z forum.
Administratorzy i moderatorzy podejmą starania mające na celu usuwanie wszelkich uznawanych za obraźliwe materiałów jak najszybciej, jednakże nie jest możliwe przeczytanie każdej wiadomości. Pamiętaj, że zawartość każdego postu na tym forum wyraża poglądy i opinie jego autora a nie administratorów, moderatorów czy webmasterów (poza wiadomościami pisanymi przez nich) i nie ponoszą oni za te treści odpowiedzialności.
Rejestrujac sie na tym forum, zgadzasz się nie pisać żadnych obraźliwych, obscenicznych, wulgarnych, oszczerczych, nienawistnych, zawierających groźby postów i innych materiałów, które mogą być sprzeczne z prawem. Złamanie tej zasady może być przyczyną natychmiastowego i trwałego usunięcia z listy użytkowników (wraz z powiadomieniem odpowiednich władz). Aby wspomóc te działania rejestrowane są adresy IP autorów. Administrator i moderatorzy tego forum mają prawo do do usuwania, zmiany lub zamykania każdego wątku , który nie jest zgodny z regulaminem.
Skrypt tego forum wykorzystuje cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Te cookies nie zawierają żadnych informacji, które podałeś i służą jedynie ułatwieniu korzystania z forum. Adres email jest wykorzystywany jedynie dla potwierdzenia podanych informacji oraz hasła (i dla przesłania nowego hasła, gdybyś zapomniał stare).
I. Kodeks forumowicza:Pisząc na naszym forum pamiętaj o zasadach:
1. Nie zadawaj pytania, na które już kiedyś została udzielona odpowiedź na forum. Użyj wyszukiwarki na forum, lub przejrzyj co najmniej dwie pierwsze strony forum.
2. Pisz rzeczowo i konkretnie, tak ażeby każdy Cię zrozumiał.
3. Nadawaj tematom tytuły, które krótko i rzeczowo będą odzwierciedlać treść w nich zawartą, po których osoba później szukająca czegoś na forum bedzie mogła to odnaleźć.
4. Nie używaj w stopce na forum obrazków o dużej wielkości (powyżej około 100 KB), ani nazbyt szerokich czy wysokich (około 150 pikseli), lub zbyt wielu linii tekstu.
5. Nie obrażaj nikogo, staraj się tego nie czynić publicznie nawet gdy masz ku temu powody. Zanim publicznie kogoś ocenisz w jakikolwiek sposób, przemyśl to na spokojnie i dwukrotnie.
6. Zwracaj uwagę raczej bezpośrednio danej osobie niż publicznie (zostanie lepiej odebrana i nie jako atak).
7. Jeśli się zwracasz do danej osoby raczej pisz zaimki dużą literą: "Ty", "Ci", "Tobie"... a nie "ty" itp.
8. Swoje opinie wyrażaj zawsze w sposób kulturalny.
9. Pamiętaj zawsze, że nie jesteś sam jeden na świecie i że nie jesteś najważniejszy.
10. Nieś pomoc nowym Forumowiczom zgodnie z posiadaną wiedzą.
11. Korzystaj z edytowania własnych postów, aby wyeliminować błędy lub uzupełnić wypowiedź.
Pamiętaj:
12. Zachowanie, które w sposób ewidentny jest chamskie lub obraźliwe jest niedozwolone. Ta forma dyskusji będzie szczególnie tępiona.
13. Niewiedza innych nie jest powodem do szyderstw. Dotyczy to zarówno użytkowników jak i moderatorów.
14. Nie wszystko, co jest oczywiste dla Ciebie, jest równie oczywiste dla innych.
15. Wojny słowne pomiędzy Forumowiczami będą tępione bezwzględnie!!!
16. Rozsyłanie materialow typowo reklamowych do innych Forumowiczów wykorzystujac funkcję Prywatnej Wiadomości jest zabronione. Grozi za to uniemożliwienie postowania na pewien czas lub całkowity ban.
17. W podpisie jak i w profilu nie wolno umieszczac linków do stron o tematyce pornograficznej, witryn głoszących nienawiść rasową, szowinizm, homofobię, stron których tematyka związana jest z nielegalnym rozpowszechnianiem oprogramowania i innych dzieł objętych prawem autorskim.
18. Podpis nie może swoim wyglądem razić innych forumowiczów.
II. Kodeks moderatora:1. Moderator ma możliwość usuwania niepotrzebnych wypowiedzi, które nie mają związku z tematem i psują dyskusję.
2. Moderator nie ma prawa usuwać wypowiedzi/tematów/ tylko dlatego, że mu się nie podobają albo kogoś nie lubi! Niech forum będzie miejscem przyjaznym, gdzie możliwe jest prezentowanie różnych poglądów i zdań. Jeśli z czymś się nie zgadzasz - porozmawiaj o tym z innymi użytkownikami - nie sięgaj od razu po rozwiązania ostateczne.
3. Moderator ma prawo pełnie prawo do kasowania wypowiedzi/tematów, a także nałożenie bana na użytkownika w sytuacji, w której:
a. użytkownik obraża innych
b. używa "nieparlamentarnego" języka
c. szerzy nienawiść do innych ras czy wyznań
d. promuje pornografię
e. nie stosuje się do Twoich poleceń/próśb o zaprzestanie powyższego
f. jego wypowiedzi nic nie wnoszą do tematyki forum
g. przeszkadza innym w rozmowie.
Pamiętaj:
4. Moderator jest przyjazny i pomocny użytkownikowi.
5. Moderator nie kłóci się, nie prowokuje.
6. Moderator jest wzorem i przykładem odpowiedniego zachowania na forum.
7. Moderator animuje dyskusje, ale zapewnić użytkownikowi swobodę wypowiedzi.
8. Moderator nie uczestniczy w niezdrowych polemikach z użytkownikami - szkodzi to jego reputacji i nie przekłada się na skuteczne działanie.
9. Moderator interweniuje w sytuacjach, gdzie są łamane podstawowe zasady Netetykiety.
10. Moderator nie odmawia użytkownikowi pomocy.
11. Moderator zawsze udziela wyjaśnień w razie podjęcia działania na forum (w przypadku usuwania lub edycji wpisu, informuje użytkownika na PW, który punkt regulaminu został złamany).
12. Wszelkie niejasności, wątpliwości itp. Moderator ma obowiązek zgłosić Administratorowi serwisu w odpowiednim temacie, bądź bezpośrednio
13.Moderatorowi nie wolno nadużywać władzy!
14.Moderatorowi nie wolno działać pochopnie ani w emocjach.
III. Styl wypowiedzi na forum:- Wypowiadaj się kulturalnie, jak przystało na miejsce publiczne, unikaj wulgaryzmów. Od tonu wypowiedzi będzie zależeć liczba i ton odpowiedzi.
- Staraj się pisać tak, aby czytający nie głowił się nad zrozumieniem tekstu. Dłuższe partie oddzielaj znakami nowego wiersza (ENTER).
- Przestrzegaj także ortografii i gramatyki - jeśli masz z tym problemy, to pisz ze słownikiem w ręku lub w podkreślającym błędy edytorze.
- Pisanie WIELKIMI LITERAMI oznacza krzyk lub podniesiony głos. To tak jakby ktoś stał nad nami i krzyczał prosto w ucho. Nie stosuj także wielokrotnych wykrzykników oraz pytajników.
- Naganne jest cytowanie całego tekstu bądź jego długich fragmentów aby dopisać swoją treść. Aby skrócić treść cytatu używaj [...]. Niedopuszczalne jest cytowanie całego wcześniejszego postu aby dopisać jedynie "zgadzam się", "ok" itp.
- Lepiej pisać używając języka literackiego, który jest zrozumiały dla każdego. Nie stosuj "młodzieżowego slangu".
- Zwróć również uwagę, że zwracamy się do siebie per "Ty", a nie "ty". Ta mała różnica w literce ma tak naprawdę zasadnicze znaczenie - dokładnie określa ona charakter i ton wszystkich naszych wypowiedzi.
- Tworząc nowy wątek pamiętaj o nadaniu mu odpowiedniego tytułu, który by skrótowo charakteryzował dane zagadnienie. Temat o treści "Pomocy!" lub "Problem" nic w zasadzie nie mówi...
- Przed wysłaniem nowej wiadomości możesz użyć przycisku "Podgląd", żeby zobaczyć jak będzie wyglądała na Forum. Wykorzystaj to by sprawdzić i poprawić różne błędy czy też literówki.
Wystarczy stosować się do tych zasad, a na Forum spotkasz się z życzliwą atmosferą i fachową pomocą. Łamanie zaleceń i zasad Netykiety Forum Niezależnego Portalu Polonii Duńskiej spowoduje, że będziesz niemile poprawiany, ignorowany, Twoje konto oraz posty mogą także zostać skasowane przez Moderatora.
IV.Zasady umieszczania ogłoszeń i odpowiedzi na nie:1. Zabrania się umieszczania ogłoszeń niezgodnych z prawem, lub balansujących na granicy prawa.
2. Tytuł ogłoszenia powinien krótko i rzeczowo opisywać treść ogłoszenia
3. Ogłoszenie powinno zawierać
CONAJMNIEJ jedną dowolną formę kontaktu.
4. Wszelkie, ewentualne odpowiedzi na ogłoszenia, typu "jestem zainteresowany/a proszę o kontakt" będą usuwane
BEZ OSTRZEŻENIA.
5. Ogłoszenia niezgodne z POWYŻSZYM regulaminem, regulaminem forum, lub ogólnie przyjętymi zasadami (w tym "NETYKIETA"), - będą usuwane
BEZ OSTRZEŻENIA.
V. Nieprzestrzeganie powyższych reguł może skutkować (tyczy się to jak i użytkowników tak i moderatorów): - otrzymaniem ostrzeżenia
- brakiem możliwości pisania tematów
- banem lub brakiem możliwości przeglądania forum (rozpoznanie nr IP).